Peugeot

Zpět na novinky

Peugeot v ČR v roce 2020 postoupil do první čtveřice nejprodávanějších značek

Datum publikace: 08.01.2021
  • - nejvyšší umístění v žebříčku automobilek od roku 2004
  • - nejprodávanější značka lehkých užitkových vozů
  • - jeden z nejlepších podílů na trhu v historii


V roce 2020 značka Peugeot v ČR registrovala celkem 11 218 vozů. Svoji pozici oproti předchozímu roku posílila a z loňské páté příčky v pořadí značek se posunula na čtvrtou. Udržela také silný podíl na trhu, s 5,1 % dosáhla druhého nejlepšího výsledku za uplynulé desetiletí. V kategorii lehkých užitkových vozů Peugeot navázal na pozici lídra trhu, kterou obsazoval v letech 2017 a 2018, a díky podílu 16 % se opět stal nejprodávanější značkou užitkových vozů v Česku.

„Rok 2020 byl těžkou zkouškou pro nás i naši prodejní síť, přesto ho hodnotíme kladně. Dosáhli jsme vysokého podílu na trhu a vzhledem k našim konkurentům jsme se posunuli vpřed. Navíc máme k dispozici atraktivní modelovou řadu, ve které figurují modely nově oceněné nejprestižnějšími tituly: Auto roku 2020 a Dodávku roku 2021. Navíc můžeme optimisticky hledět do budoucna, protože z hlediska objednávek se nám loni dařilo mimořádně dobře,“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.

Osobní vozy

V rámci osobních vozů registroval Peugeot 8 469kusů a s podílem na trhu 4,17 % obsadil 6. místo v pořadí automobilek. Role nejžádanějšího Peugeotu v Česku se hned od svého uvedení na trh ujal Peugeot 2008. Oblíbenost tohoto modelu, který je druhým nejprodávanějším malým SUV v Česku, oproti původní generaci ještě vzrostla. Počet objednávek se vyšplhal na 3 850 vozů, což představuje meziroční nárůst o 45 %. Velká část z nich bude z důvodu přeplněné výrobní kapacity dodána v letošním roce. Pozornost klientů přitahoval i další nový model, Peugeot 208. Posílen titulem Evropské auto roku 2020 si získal početnou řadu příznivců. S portfoliem čítajícím 1 600 objednávek si meziročně polepšil o 33 %.

„Nedostatkem zájmu o naše produkty jsme v loňském roce rozhodně netrpěli,“ říká Marco Venturini. „Naopak. Objednávek jsme za loňský rok nashromáždili 13 800, tedy jen o 400 méně než v rekordním roce 2019. Pokles je z tohoto pohledu jen 2,8 %, což je ve srovnání s propadem českého trhu o více než 18 % velice povzbuzující.“

Lehké užitkové vozy

Prodejní výkon značky Peugeot na trhu LCV za rok 2020 lze označit jako jednoznačný úspěch, přestože nedošlo k meziročnímu nárůstu. S 2 749registrovanými vozy získala značka tržní podíl 16,04 % a s úctyhodným náskokem 512 vozů na svého nejbližšího konkurenta se suverénně ujala vedení v pořadí automobilek. Na tomto výsledku má kromě efektivní fleetové strategie podíl i modelová řada, které dominuje dlouhodobě nejprodávanější užitkový vůz v ČR, Peugeot Boxer, dále Peugeot Expert, jehož elektrická verze získala před několika dny titul Mezinárodní dodávka roku 2021, a Peugeot Partner, který v této prestižní anketě zvítězil v roce 2019.